Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У господарському суді Миколаївської області узагальнили результати анонімного письмового опитування відвідувачів суду, яке відбулось у липні 2013 року.
Дослідження громадської думки проводилося з метою оцінки якості окремих аспектів функціонування суду — роботи суддів та працівників апарату суду, комфортності перебування у суді, обсягу необхідної інформації на інформаційних стендах та офіційному веб-сайті суду, дотримання строків судового розгляду та ін.
У рамках добровільного опитування відвідувачі мали можливість оцінити діяльність господарського суду за п’ятибальною шкалою. Протягом трьох днів 127 респондентів розглянули й оцінили більше 30 критеріїв якості роботи господарського суду, серед яких — зручність місць для відвідувачів, наявність зразків документів, обґрунтованість перенесення слухання у справі, доброзичливість та повага працівників суду, дотримання суддями процедури судового розгляду, надання можливості вчасно ознайомитися з матеріалами справи, доступність мови судового рішення тощо.
Перелік питань для опитування було сформовано на основі зразку картки (анкети) громадського звітування (КГЗ) — інноваційного інструменту громадського моніторингу діяльності державних установ. Ефективність та корисність проведення опитування в українських судах з використанням КГЗ підтверджують результати досліджень, організованих за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Україна: верховенство права».
Підбиття підсумків липневого анкетування дозволило виявити низку аспектів діяльності господарського суду Миколаївської області, що потребують покращення. Так, особливу увагу громадяни звернули на проблему доступу до суду людей з обмеженими можливостями, необхідність підвищення рівня обґрунтованості судових рішень, потребу у збільшенні кількості комфортних місць для очікування та оформлення документів. Певною мірою громадська думка відобразила реальний стан справ, що виник у результаті недостатнього фінансування судів та браку необхідних приміщень для працівників та відвідувачів судових установ.
Найвищими балами громадяни оцінили характер спілкування працівників суду з учасниками судового процесу, підготовку до судових засідань та обізнаність у матеріалах справи, вчасність отримання судового рішення у справі.
Вивчення якості роботи органу влади з використанням методу анкетування відбувається в господарському суді Миколаївської області не вперше. Так, минулого року суд долучився до моніторингу стану незалежності суддів в Україні, організованого Радою суддів України спільно з Центром суддівських студій. Підсумки дослідження було використано для розроблення чергового плану заходів щодо усунення недоліків в діяльності суду.
Як вважає голова суду К.Л. Василяка, активне залучення громадськості до вивчення якості роботи судів є важливим чинником підвищення ефективності та прозорості судової системи. Обговоривши результати оцінювання на робочих нарадах, керівництво господарського суду дійшло висновку про важливість періодичного анкетування відвідувачів щодо проблем у діяльності судової установи. Це сприятиме покращенню якості роботи кожного працівника суду та підвищенню рівня довіри населення до судової системи.